Pytania i odpowiedzi
” Jeśli samochód nie sprawia przyjemności, to nie można go określić tym mianem” (A. Toyoda, szef Toyota Motor Corporation).
A to co sprawia przyjemność i radość w nim, to szybka jazda.
Jeśli czują Państwa sympatię do swoich czterech kółek i boicie się je powierzyć w obce ręce, to idealnie jest wybrać nas.
Po pierwsze samochód będzie w bezpiecznych rękach (nie zostanie uszkodzony fizycznie ani podczas wgrywania map do silnika).
Po drugie dysponujemy nowoczesnym i wysokiej klasy sprzętem diagnostycznym.
A po trzecie i najważniejsze posiadamy niezwykle dobrze wykwalifikowany zespół elektryków, mechaników i programistów, którzy pracują z PASJI do motoryzacji.
Pewnie zapytają Państwo jeszcze, dlaczego w dalszym ciągu jednak wybrać nas. Już odpowiadamy. Na pewno jest wiele czynników i te co zostały wymienione powyżej, to zaledwie garstka.
Jesteśmy zespołem, który jest mocno skoncentrowany na dostarczaniu Państwu niezapomnianych doznań i radości z szybkiej i bezpiecznej jazdy samochodem. Na co dzień współpracujemy ze światowej klasy specjalistami i ekspertami z branży automotive. To niezwykłe doświadczenie owocuje świetnymi chip tuningami w samochodach marki premium.
Nasi pracownicy są ciągle szkoleni z nowych technologii, a o Państwa samochody dbają z wielką należytością i ostrożnością. Zdajemy sobie sprawę, że każdy samochód bez względu na jego wiek czy markę, to Państwa zarobione ciężko pieniądze. My to szanujemy.
Każda stworzona przez naszych ekspertów mapa chip tuningu czy program jest wcześniej testowany, tak aby można było go usprawnić przy ewentualnych odchyleniach.
Wszystkie modyfikacje jakie “wychodzą” spod ręki naszych programistów są indywidualnie spersonalizowane pod Państwa samochód. Uwzględniamy jego markę, model, aktualny przebieg oraz stan licznika, a przede wszystkim stan techniczny. Zły chip tuning może spowodować uszkodzenia silnika, a nawet jego podzespołów.
Priorytetem naszych działań jest dostarczenie Państwu jak najlepszego produktu, tak aby można było w pełni odczuwać radość z jazdy.
Wychodzimy naprzeciw Państwa oczekiwaniom i nie zostawiamy bez pomocy w razie awarii. Po wykonaniu usługi w dalszym ciągu można liczyć na nasze wsparcie techniczne przez 24/7.
Aktualnie na rynku istnieje wiele doświadczonych serwisów przeprowadzających tuning samochodów. Niestety wiele z nich powstała z chęci szybkiego zysku. My tak nie pracujemy. Pracujemy z pasji i miłości do motoryzacji, które wzbogacone o ogromną wiedzę i bogate doświadczenie owocuje wieloma zadowolonymi klientami.
Chip tuning można z łatwością kupić przez internet. Tylko nie zawsze może on się okazać odpowiedni dla naszego samochodu. Z doświadczenia wiemy, że nie warto walczyć o każdego konia pod maską. Według zaleceń producentów samochodów można zwiększyć moc silnika o ok. 20% nie uszkadzając go i podzespołów pojazdu.
Naszymi decyzjami bardzo często kieruje się cena. Czasem nie warto wybierać czegoś najtańszego i niepewnego. Przy samochodach marki premium najbezpieczniej jest skorzystać z usług profesjonalistów.
Aby lepiej zrozumieć cały proces mapowania silnika (chip tuning) należy go przeanalizować.
W dużym skrócie, żeby nie zanudzać Państwa, chip tuning, to wprowadzenie nowego sterownika/mapy – do silnika pojazdu. Mapa jest odpowiedzialna za m.in. wlot powietrza do silnika, zwiększone ciśnienie silnika, większy wtrysk paliwa, moc silnika. Dobrze zaprogramowany chip, nie powoduje uszkodzenia silnika ani podzespołów samochodu.
Ze względu na długoletnie doświadczenie w programowaniu pojazdów oraz szkoleń i współpracy ze światowymi specjalistami z dziedziny automotive wszystkie sterowniki sprawdzane są na samochodach testowych. Dzięki temu możemy bezpiecznie dostosować program nie narażając Państwa samochodów na niepotrzebną eksploatację. Przechodząc do meritum.
Hamownia z wyglądu przypomina ścieżkę diagnostyczną na badaniu technicznym. Różni się jednak ona tym, że samochód najeżdża na cztery rolki pracujące z różną siłą natężenia i oporu. Samochód zapinany jest specjalnymi pasami, które go trzymają podczas prób zamknięcia prędkościomierza i obrotomierza. Elektryk instalujący nowy sterownik ma za zadanie “dodawać gazu” aż do momentu zamknięcia prędkościomierza i obrotomierza (wykonuje się to na każdym biegu). Ma to za zadanie przekroczyć granice mocy i wytrzymałości pojazdu. Hamownia jest zalecana przy instalacji pierwszego chip tuningu w samochodzie. Jednak jest ona bardzo niekorzystna dla samochodu i powoduje nadmierne zużycie i eksploatację części. Nasi pracownicy używają hamowni do testów nowych programów, aby w razie odchyleń zmodyfikować je. Hamownia pozwala na dogłębną analizę i diagnostykę jego osiągów.
Na podstawie długoletnich praktyk z instalowaniem chip tuningu nasi pracownicy mogą w każdej chwili skorygować mapę w silniku, aby podnieść jego moc. Dzięki ogromnej wiedzy, doświadczeniu oraz zaawansowanym technologiom jesteśmy w stanie wgrać zmodyfikowany program do każdego nowego samochodu. Należy zaznaczyć, że nie dysponujemy gotowymi sterownikami. Wszystkie programy pisane oraz testowane są przez nas, co gwarantuje 100% skuteczność tuningu samochodu. Proszę zwrócić uwagę na fakt, iż chip tuning dedykowany pod dany samochód nie uszkadza go. To właśnie dzięki zaawansowanym technologiom oraz narzędziom diagnostycznym jesteśmy w stanie wykryć wszelkie nieprawidłowości. Hamownia pokazuje moc i osiągi samochodu tylko w danym momencie i tylko na niej. Samochód będzie miał inną moc i osiągi w lecie, inne w zimie. Także ukształtowanie terenu ma ogromny wpływ na samochód. Inaczej będzie on pracował w górach, gdzie występuje gęste powietrze ze względu na niską zawartość tlenu i wysokie ciśnienie, a inaczej nad morzem czy na nizinach.
Jest wiele czynników, które wpływają znacząco na moc silnika (nawet inne paliwo czy dopiero co wymieniony olej silnikowy).
Jesteśmy nawet w stanie przygotować samochody do wyścigów poza granicami miasta, a nawet Polski. Pojazdy dostrojone są zdalnie poprzez wysłane logi do naszych specjalistów. Następnie są one modyfikowane i odsyłane z powrotem.
Każdy samochód wyjeżdżający z fabryki samochodów objęty jest gwarancją producenta. Oznacza, to, że aby dokonać w nim napraw albo zmian należy udać się do ASO. Pomimo tego istnieje możliwość kodowania pojazdów poza nim. Kodowaliśmy wiele pojazdów na gwarancji producenta i nigdy nie otrzymaliśmy żadnych reklamacji od naszych klientów. Przykładem kodowania może być aktywacja składania lusterek przy otwieraniu lub zamykaniu samochodu, awaryjnych świateł hamowania czy zmian systemu Start Stop, etc. Wszystkie funkcje przez nas odkodowywane zapisane są już przez producenta w mapach samochodu.
Przykładem może być funkcja Start Stop. Dla krajów europejskich przyjmuje ona wartość domyślną 0. Natomiast dla pozostałych obszarów geograficznych (USA, Kanada, Rosja, Azja) przyjmuje ona wartość 1. Dlatego też przy wciskaniu przycisku dezaktywacji usuwamy wartość 1. Wszystko zmieniane jest za pomocą komputera w systemach wprowadzanych przez producenta samochodu.
Dlatego z naszych obserwacji wynika, że pomimo czasem zdarzających się napraw, gwarant nie odmawia wymiany sterowników. Jednak wszystko zależy od decyzji dealera danej marki oraz gwaranta.
Często dochodzi do wymiany urządzeń nawigacyjnych ze względu na różne okoliczności (np. kampania na nie). Pomimo tego, że w nawigacji zostały włączone takie opcje jak CARPLAY lub SCREEN MIRRORING, producent wymieniał bez zastrzeżeń cały element. Słyszeliśmy i znamy wiele takich przypadków. Nigdy żaden klient ani znajomy nie skarżył się z tego powodu na problemy z gwarantem.
Przy aktywacji dodatkowych opcji zakodowanych już w fabryce nie powinno być żadnych roszczeń dealera BMW. One już istnieją w sterownikach samochodu tylko są nieaktywne. Dlatego ich odkodowanie nie powinno mieć żadnego wpływu na gwarancję samochodu. Oczywiście proszę pamiętać, że nie ma możliwości utraty gwarancji na cały pojazd. Można ją stracić tylko na poszczególne elementy. Jednak należy pamiętać, że wszystko zależy od gwaranta. Gwarant może domagać się jedynie roszczeń finansowych dotyczących danej jednostki, a nie całego pojazdu (w tym przypadku radia/nawigacji).
W przypadku funkcji rozpoznawania znaków drogowych (w skrócie SLI) sprawa wygląda inaczej. Licencja/kod FSC do aktywacji SLI zakupywany jest przez nas bezpośrednio u producenta BMW AG. Do zakupu i aktywacji tej licencji potrzebny jest nr VIN pojazdu (jego siedem ostatnich znaków).
Kod FSC do kamery KAFAS jest taki sam jaki byłby zainstalowany podczas produkcji samochodu (jeśli klient podczas konfiguracji samochodu zakupiłby od razu SLI). Dlatego nie ma powodów do obaw, że nie zostanie uznana gwarancja. W takim przypadku BMW na pewno nie sprzedawaliby licencji.
Aktualizacja oprogramowania samochodu przez nas wygląda tak samo jak w ASO BMW. Samochód, który ma zostać przez nas zaktualizowany, podłączany jest do oryginalnego narzędzia diagnostycznego, czyli BMW ICON NEXT. Po podłączeniu samochodu pojawia się informacja czy pojazd wymaga aktualizacji. Jeśli tak, to jest ona od razu przez nas wykonywana. Oprogramowanie jest oryginalne, więc gwarancja producenta powinna zostać zachowana.
Tak, dajemy gwarancję, ale oczywiście nie na wszystko 🙂 Nasza gwarancja obejmuje oczywiście wszystkie wykonane przez nas chiptuningi, modyfikacje oraz aktualizacje oprogramowania, zainstalowane systemy. Dajemy gwarancję dożywotnią. Natomiast za wadliwe elementy, podzespoły samochodu oraz samochód nie odpowiadamy. Nie jesteśmy jego producentem, więc nie możemy ponosić odpowiedzialności. Oczywiście jeśli dany element został uszkodzony przez naszą modyfikację, to go wymieniamy
Chip tuning jest znaczną ingerencją w samochód. Bardzo ciężko powiedzieć jak zachowa się gwarant podczas naprawy samochodu z zainstalowanym chip tuningiem. Chcielibyśmy Państwu powiedzieć i zagwarantować, że tego typu modyfikacja nie ma wpływu na gwarancję fabryczną samochodu. Wszystko zależy od dealera, gwaranta oraz oczywiście awarii jaka miała miejsce i czy była związana z tuningiem.
Pomimo tego, że modyfikacja przeprowadzona za pośrednictwem oprogramowania nie pozostawia śladów, to i tak producent jest w stanie wykryć wszelkie zmiany w mapach silnika. My wraz z dealerem samochodowym nie jesteśmy w stanie ich wykryć. Nie posiadamy narzędzi diagnostycznych, które by to umożliwiły. Nawet nie mamy pojęcia jakie są to narzędzia i żaden dealer oraz inny zakład zajmujący się chip tuningiem też tego nie wie.
Dlatego bardzo prosimy o dokładne i świadome przemyślenie decyzji związanych z chip tuningiem. Istnieje ogromne ryzyko utraty gwarancji na cały pojazd. Oczywiście znamy przypadki, gdzie pomimo chip tuningu dochodziło do wymiany całej jednostki napędowej, chłodnicy EGR, turbin, etc. gdzie gwarant nie robił problemów. Jednak jest to duża ingerencja oraz przypadki awarii również są różne. Nie zawsze gwarant będzie uznawał wymianę danego elementu jako uszkodzenie z winy producenta.
Jeśli mają już Państwo chip tuning, ale także obawy związane z gwarancją na samochód, to zawsze możemy przywrócić oryginalne oprogramowanie. Proszę jednak pamiętać, że i to może nie być wystarczające. Producenci samochodów mają swoje sposoby na wykrycie wszelkich zmian w oprogramowaniu.
Jeszcze raz prosimy o świadome przemyślenie decyzji. Nie ponosimy odpowiedzialności za odmowę naprawy samochodu przez gwaranta.
Proszę mieć na uwadze, że każda część w samochodzie zużywa się po pewnym czasie ze względu na eksploatację. To również tyczy się silnika. Nawet silnik bez modyfikacji może ulec szybszemu zużyciu niż ten po jej wykonaniu. Czynników może być wiele, m.in. zła jazda samochodem, niezbyt częsta wymiana oleju silnikowego i filtra oleju, “piłowanie samochodu”. Oczywiście chip tuning także ma znaczenie.
Na pewno chip tuning nie wydłuży żywotności silnika i nie sprawi, że stanie się on niezniszczalny. Wręcz nawet źle przeprowadzony chip tuning może doprowadzić do jego szybszego zużycia, a nawet awarii. Dlatego, też jako doświadczona firma nie walczymy o każdego konia mechanicznego.
Proszę pamiętać, że dbanie o samochód z chip tuningiem czy bez chip tuningu wydłuży jego żywotność. Także należy postępować zgodnie z zaleceniami producenta i wymieniać najbardziej zużyte części eksploatacyjne po osiągnięciu ilości kilometrów wskazanych w instrukcji pojazdu. Zalicza się również do tego wymiana filtra olejowego wraz z olejem po przejechaniu ok. 30 tys. km lub raz w roku wskazanym przez producenta olejem.
Oczywiście. Jest taka możliwość przywrócić wszystkie ustawienia fabryczne. W każdym dowolnym momencie. Jeśli obawiają się Państwo utraty gwarancji lub samochód jest oddawany do leasingu czy sprzedaży, wystarczy się do nas zgłosić. Przywrócimy od razu wszystkie ustawienia fabryczne za pośrednictwem wgrania oryginalnego oprogramowania. Również dotyczy to się chip tuningu.
Bardzo często występuje akcja serwisowa samochodów. Bez względu na markę oraz model, w nowszych samochodach pokazuje się informacja na komputerze pokładowym. Wtedy są Państwo zobowiązani do udania się do ASO. Jeśli dojdzie do tego, że serwisant w ASO będzie musiał wgrać nowe oprogramowanie, to nic się nie stanie. Faktycznie, wszystkie zmiany ulegają usunięciu, ale my jesteśmy w stanie je przywrócić poprzez BACK UP. Za taką usługę Państwo nie płacą. Z naszej strony jest ona bezpłatna. Jedynie nie obejmuje ona chip tuningu. Za ponowne jego wczytanie do map silnika Państwo będą zobowiązani do zapłaty. Jego cena również zależy od modelu pojazdu.
Masz pytania? Jesteśmy tu, żeby ci pomóc!
Power Coders, zapewniają tylko zaawansowane i innowacyjne rozwiązania dla samochodów