Strojenie mapy silnika ( CHIP – TUNING )

CHIP TUNING – to elektroniczne podniesienie mocy silnika samochodu. Profesjonalnie wykonany  znacznie podnosi komfort i bezpieczeństwo jazdy bez ryzyka uszkodzenia silnika. Chipowanie auta polega na wykorzystaniu rezerw, jakie zostawił producent. Przeprowadzany jest najczęściej przez port diagnostyczny OBD 2.

Czym jest chipowanie auta (chip tuning)?

Producenci samochodów często pozostawiają w silnikach duży zapas wielu parametrów po to, aby uwalniać je w nowszych modelach czy też dopasowywać do wyposażenia, wielkości, czy też masy konkretnego modelu. Dokładnie ten sam silnik może mieć aż kilka różnych wartości mocy i momentu obrotowego. Stosując chip tuning, czyli modyfikację fabrycznego oprogramowania komputera sterującego silnikiem tzw. ECU  mamy możliwość na regulację i wydobycie ukrytych  parametrów w dużym zakresie dowolności.

Chipowanie auta doskonale sprawdza się w silnikach doładowanych z tzw. turbiną. Wtedy są największe efekty zmian od 15 do 25 % przyrostu mocy i momentu obrotowego. Często też zauważalny jest spadek konsumpcji paliwa. Można również dokonywać zmian sterowników w silnikach wolno ssących jednak nie zawsze będzie się to wiązało z takim przyrostami.

Jak to robimy?

Każdy pojazd posiada już wspomniany tzw. ECU – sterownik silnika, wszystkie jego parametry “wyciągamy” z samochodu za pomocą specjalistycznego sprzętu, po przeprogramowaniu program jest ponownie wgrywany do auta. NIGDY NIE KORZYSTAMY Z GOTOWCÓW wszystkie parametry są indywidualnie dobierane do danego  pojazdu. Modyfikacje przeprowadzamy przez port diagnostyczny OBD 2 lub poprzez bezpośrednie połączenie się z ECU tzw. metodą BENCH.

Wszystkie modyfikacje , które wykonujemy są przeprowadzane przez profesjonalistów, którzy zmodyfikowali już tysiące samochodów, posiadają bardzo duże doświadczenie, zasoby wiedzy oraz sprzęt.



Pops & Bangs

Pozwala aktywować tzw. wystrzały z wydechu. Modyfikacja dostępna tylko w samochodach ze specjalnie dostosowanym układem wydechowym.
























Dezaktywacja DPF

Modyfikacja ta dezaktywuje wszystkie powiązane mapy DPF / FAP oraz pozwala na uruchomienie samochodu bez zainstalowanego w
nim DPF / FAP.

















































































Dezaktywacja AdBlue

Wraz ze wzrostem liczby samochodów wyposażonych w tę opcję w celu uzyskania
redukcji emisji NOx i co za tym idzie dodatkowymi kosztami dla właścicieli.
Modyfikacja ta dezaktywuje awaryjny układ AdBlue w pojeździe.



Dezaktywacja klap wirowych

Usuwanie klap wirowych to dobra i bezpieczna praktyka, która uchroni silnik Twojego auta przed poważnymi uszkodzeniami.


Launch control

Modyfikacja dzięki, której będzie możliwa aktywacja kontroli startu w samochodzie.




Dezaktywacja Start-Stop

Modyfikacja pozwalająca na stałe wyłączenie funkcji start/stop w samochodzie.   

Dezaktywacja DTC

Programowe wyłączenie błędów DTC w sterowniku silnika. 


Stage 1

Elektroniczna modyfikacja mapy silnika tzw. chip tuning.


Dezaktywacja limitu prędkości

Jak sama nazwa wskazuje, ta modyfikacja pozwala usunąć ograniczenie prędkości,
które producenci wprowadzają w samochodach.


Dezaktywacja sondy lambda

Modyfikacja pozwala na programowe wyłączenie błędów związanych z mechanicznym usunięciem 2 sondy lambdy.


Warm Engine Start FIX

W niektórych samochodach pojawia się problem z gorącym startem, a co za tym idzie pojawiają się problemy z akumulatorem,  rozrusznikiem oraz powiązanymi częściami.
Modyfikacja wyłącza tą funkcję.





Dezaktywacja MAF

Dezaktywacja MAF nie jest w żadnym wypadku zalecana, ponieważ jest to bardzo ważny czujnik do regulacji paliwa. Przeważnie stosowana w
samochodach rajdowych.















Dezaktywacja EGR

Usuwanie EGR to skuteczny i bezpieczny dla pojazdu sposób na pozbycie się problemów związanych z brakiem mocy, nadmiernym kopceniem i wchodzeniem jednostki w tryb awaryjny.

SAP Removal – System wtrysku powietrza wtórnego pomaga w usuwaniu pozostałości z wydechu. Przez to zawór pompuje świeże powietrze z kolektora dolotowego i kieruje je bezpośrednio do wydechu. Główny problem polega na tym, że sam zawór, przy tak ciężkiej pracy wielokrotnie, często zawodzi.

EVAP Removal -System kontroli emisji par paliwa (EVAP) służy do zapobiegania wydostawaniu się oparów benzyny do atmosfery ze zbiornika paliwa i układu paliwowego. Najczęstszym problemem związanym z pochłaniaczem EVAP jest wadliwa kontrola przedmuchu, która powoduje poważne problemy.

Exhaust Flap Removal – Klapa wydechowa to zawór zamontowany na końcowym tłumiku, a największym celem tej części jest zmniejszenie hałasu w warunkach zimnego rozruchu. Po zastosowaniu tej modyfikacji zawór będzie otwarty w każdych warunkach. Jest to również poprawna opcja, gdy wyjmowany jest końcowy tłumik.

GPF/OPF Removal – GPF / OPF / PPF to obecne nazwy technologii oczyszczania spalin opracowanej w celu kontrolowania emisji z silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem.

IMMO Removal – IMMO Removal –  Immobilizer to bardzo ważny element elektroniki nowszych samochodów, który zapewnia ochronę przed kradzieżą, czasem jednak ulega awarii. Modyfikacja wyłączenia funkcji immobilizera.

TVA Removal – Siłowniki przepustnic regulują dopływ powietrza i mieszanki do silnika spalinowego. W zależności od koncepcji silnika służy to różnym celom. W przypadku silników benzynowych regulacja prędkości i mocy odbywa się poprzez dozowanie świeżego powietrza i mieszanki. Silniki wysokoprężne generalnie nie potrzebują przepustnicy. Jednak w nowoczesnych samochodach z silnikiem Diesla dławienie ilości zasysanego powietrza ułatwia precyzyjną kontrolę recyrkulacji spalin i zapobiega drganiom silnika przy wyłączaniu zapłonu. TVA jest często powiązana z wieloma problemami.

Sport Displays Calibration -BMW Fxx, które mają sportowe wskaźniki na wyświetlaczu, można teraz ponownie skalibrować , aby dopasować je do nowych dostrojonych wartości oprogramowania po chip tuningu.

Cold Start Noise Reduction – Przeszkadzający hałas silnika , kiedy uruchamiamy nierozgrzany samochód, możemy to wyeliminować.

Kickdown Deactivation – Ilu z nas wcisnęło szybko pedał gazu żebyśmy mogli wyprzedzić lub po prostu się nim pobawić i … to co dostajemy to opóźnienie skrzyni biegów. Dzięki tej modyfikacji możemy po prostu dezaktywować funkcję kick down.

Chip tuning skrzyni biegów ZF 8 HP i nie tylko

Obecnie 8-biegowa automatyczna przekładnia hydrokinetyczna ZF jest jedną z najczęściej stosowanych skrzyń biegów w wielu pojazdach, oraz w różnych modelach BMW.  Płynność zmiany biegów jest jedną z największych zalet, ale oprócz strat generowanych przez przemiennik momentu obrotowego przed zablokowaniem, tego rodzaju skrzynia biegów może reagować bardzo wolno. Efekty można znacznie poprawić, zwłaszcza jeśli modyfikacja zostanie wykonana razem z tuningiem silnika. 

Dlaczego warto dokonać modyfikacji mapy skrzyni biegów?

– Poprawa punktów zmiany biegów w pozycji D przy zmianie biegu na wyższy i niższy Tryb Drive / ECO powoduje, że samochód jest zbyt  “leniwy” , szczególnie w przypadku silników benzynowych, ponieważ obroty utrzymywane są na niskim poziomie

–  Zmiana punktów zmiany biegu na wyższy i niższy spowoduje dużą różnicę, a twój samochód będzie znacznie mocniejszy, silnik będzie osiągał zakresy obrotów, w których będzie mógł efektywnie wykorzystywać swoją moc i moment obrotowy.

– Ograniczenia momentu obrotowego.
Skrzynia biegów często zatrzymuje moment obrotowy, w takim przypadku musimy zwiększyć ograniczniki , aby silnik mógł przenieść swój pełny, ale i bezpieczny potencjał na drogę.

– Szybsza zmiana biegów. 
Skrzynie posiadają elektroniczne opóźnienia, które skracają czas zmiany biegów. Opóźnienia te można radykalnie zmniejszyć, umożliwiając znacznie szybsze przyspieszenie i czas reakcji. Nawet bez dostrojenia silnika, regulacja prędkości i punktów zmiany biegów może sprawić, że samochód będzie znacznie mocniejszy.

– Zwiększone ciśnienie docisku sprzęgła.
Sprzęgło może zacząć się ślizgać, ponieważ jego wstępnie zaprogramowane ciśnienie zaciskowe nie jest przeznaczone do radzenia sobie z dodatkowym momentem obrotowym. Elektroniczne zwiększenie siły docisku rozwiązuje ten problem.

Lista modeli w których robimy aktualizację:

27

BMW

DKG436 gen2
8HPxx


39

ALPINA

ZF8HPxx


LAMBORGHINI

DL800


VOLKSWAGEN

DQ38x
DQ500 (MQB)
DQ500
DL382
DL501gen1
DL501gen2
DQ200 (MQB)
DQ200G2
DQ250 (MQB)
DQ400E
ALx51
AL450
AL552


AUDI

DQ38x
DQ500
DL800
DL382
DL501gen1
DL501gen2
DQ200 (MQB)
DQ200G2
DQ250 (MQB)
DQ400E
AL552
ALx51


RENAULT

DC4


MINI

8HPxx


PORSCHE

DL501gen1
DL501gen2
AL552
ALx51


CUPRA

DL382
DQ38x


SKODA

DQ38x
DQ500 (MQB)
DQ500
DL382
DQ200 (MQB)
DQ200G2
DQ250 (MQB)


SEAT

DQ38x
DQ500 (MQB)
DL382
DL501gen1
DL501gen2
DQ200 (MQB)
DQ200G2
DQ250 (MQB)
DQ400E
ALx51


BENTLEY

AL552
ALx51